en-Nyheder fra dukkeland

25/02/2018

Som lovet er det blevet tid til at komme med lidt nyheder i forbindelse med forberedelserne til vores convention! Det er lidt langt men med mange gode og vigtige informationer.

Bring'N'Buy guide

Det første punkt er at vi nu har fået en guide til dem, der gerne vil sælge dukker og dukketilbehør. Det er lidt som en genbrugs-bod hvor man kan overlade sine ting til vores Bring'N'Buy ansvarlige og så står de for at sælge tingene under con'en. Vores guide gør det nemt at forberede sig hjemmefra, men der vil også være mulighed for at pakke sine ting ved et bord inden man afleverer dem. Det anbefales dog så vidt som muligt at man pakker hvad man kan hjemmefra, da der nok kommer en del og skal indlevere deres ting.

Det koster ikke noget at have sine ting liggende i Bring'N'Buy boden, MEN hvis du får solgt noget trækker vi et beskedent beløb i form af 5% af dit samlede salg, der går til driften af con'en.

Har du spørgsmål til Bring'N'Buy proceduren eller andet i forbindelse hermed? Kontakt Marha Hansen på Facebook eller mail: dansk.bjdforening@gmail.com

Find guiden her.

Hvad får man for pengene?

Et andet punkt som skal belyses er hvad man betaler for når man køber billet til vores convention. Det er måske ikke altid lige nemt at regne ud hvad man præcist får for sine penge, og det kan være svært at vurdere om det er værd at kaste penge efter en convention, der er i sin spæde opstartsfase.

Sandheden er at det er nu man skal slå til hvis man vil være med!

Når man køber en to-dages billet til 100 kr. får man mulighed for at have medbestemmelse til foreningens næste generalforsamling til maj. Der er nemlig et medlemskontingent indbefattet i prisen på billetten. Man vil derfor få en invitation til generalforsamlingen på den anden side af con'en, og kunne dukke op og give sine meninger og idéer til kende for hvad en convention kunne indeholde i fremtiden. Det er frivilligt om man vil deltage eller ej, og når næste convention skal afholdes skal man selvfølgelig købe billet igen.

Til generalforsamling kan man melde sig ind i foreningsbestyrelsen og få uddelegeret en rolle. Der bliver også fremlagt et regnskab til alle fremmødte.

Samtidig kan man også få adgang til vores medlemsgruppe på Facebook, "DBE - Danske BJD Entusiaster". Der er allerede nogen der har forsøgt at tilmelde sig, men det kræver at man oplyser sit ordrenummer for sit billetkøb, så vi kan godkende at man har købt billet til con'en.

Har du spørgsmål til foreningen, medlemsfordele o.lign? Kontakt Gabriel Kielland-Brandt på Facebook eller på mail: dansk.bjdforening@gmail.com

Programændringer

Vi har allerede fået vores første programændring. Den består i at Marha har måttet aflyse sit wig making panel til gengæld for at stå til rådighed i Bring'N'Buy boden. Vi har dog fået en fantastisk erstatning i form af et Doll Making panel ved Hasel Asethetics, der kommer fra Holland. Hun laver både dukker og wigs og er fast sælger på Etsy.

Som det ser ud nu er der ikke plads til flere oplæg/paneler.

Reducerede sengepladser

Vi har måttet reducere sengepladsafsnittet til 25 pladser grundet begrænsninger på de lokaler vi har lejet.

Sponsorer

Vi er næsten ved at flyde over i overdådige sponsorgaver til vores konkurrencepræmier, og vi glæder os ualmindeligt meget til at vise jer alt, når den sidste pakke er hjemme (engang i løbet af marts). Indtil da poster vi på både Instagram og Facebook - @DanskeBJDEntusiaster - små samlingsbilleder med to-tre sponsorer ad gangen. I slutningen af marts vil vi offentliggøre en oversigt over hvilke sponsorpræmier der går til hvilke konkurrencer. Stay tuned ;)

Obligatorisk ekstra påmindelse

Deadline for maskotkonkurrence: 23/3-2018. Indsend din maskot til dansk.bjdforening@gmail.com

Deadline for fotokonkurrence: 1/4-2018. Tema: Dreams. Indsend dit billede - JPG. eller PNG. filtype til dansk.bjdforening@gmail.com

Tjek conventionens event på Facebook her.

Få din billet her.

OG HUSK!! At glæde dig - det gør vi! :)